O

Coachend communiceren

Coachende communicatie helpt je als professional om effectiever je gesprekken met de ander op een diepere laag te kunnen voeren, waarbij de autonomie van de ander centraal staat. Dit moedigt anderen aan om in beweging te komen en te groeien.

Leertraject 

Deze scholing is bedoeld voor een ieder die binnen een organisatie werkzaam is en verantwoordelijk voor het helpen van collega's bij het uitvoeren van hun taken. Je gaat leren wat coachende communicatie is en hoe het anderen beïnvloedt. Ook leer je hoe je op een coachende manier mensen kunt motiveren om taken uit te voeren. We zullen samen naar je dagelijkse werkzaamheden kijken en oefenen met coachende communicatie. Je krijgt verschillende technieken en methoden aangereikt om effectief coachend te communiceren.

Lesstof:

Wat is coachend communiceren, wanneer zet je dit in? Het kader van coachend communiceren. Vormen van vragen stellen. De ander in beweging zetten; jezelf uitzetten, de ander aanzetten. Actief luisteren en objectief observeren. Oplossingsgericht coachen en oefenen met methodieken.

Resultaten:

  • Je bent bekend met wat coachend communiceren inhoudt
  • Je weet wanneer je het wel, maar ook wanneer niet moet toepassen
  • Je weet coachend communiceren toe te passen in je dagelijkse werk
  • Je kunt je coachende communicatie toepassen in je contact met anderen

Planning:

We plannen deze training binnenkort weer in. Alvast meer weten? Neem contact op!

In het kort

Aanvangsniveau deelnemer: 
vanaf niveau 3

Niveau scholing:
niveau 4+

Accreditatie:
Kwaliteitsregister V&V 31 punten

Locatie:

Afwisselend in Wognum of Hoorn. 

Duur:
6 dagen van 9.00-14.30 uur en een eindgesprek. Voorbereidings- en verwerkingsopdrachten ca. 7 x 2 uur.
Voorbereiding:

Je vraagt 360 graden feedback aan collega's met behulp van een 360tool. Van daaruit bepaal je je persoonlijke leerdoelen. Reflectieverslagen, thuisopdrachten en e-learnings vormen een vast onderdeel van de het traject. 

Investering:
€ 1.025,00 (vrijgesteld van BTW)
Prijs pp incl. lesmateriaal
Inschrijven
Opleiding wordt toegevoegd

Lesstof:

Wat is coachend communiceren, wanneer zet je dit in? Het kader van coachend communiceren. Vormen van vragen stellen. De ander in beweging zetten; jezelf uitzetten, de ander aanzetten. Actief luisteren en objectief observeren. Oplossingsgericht coachen en oefenen met methodieken.

Resultaten:

  • Je bent bekend met wat coachend communiceren inhoudt
  • Je weet wanneer je het wel, maar ook wanneer niet moet toepassen
  • Je weet coachend communiceren toe te passen in je dagelijkse werk
  • Je kunt je coachende communicatie toepassen in je contact met anderen

Planning:

We plannen deze training binnenkort weer in. Alvast meer weten? Neem contact op!

Wat vinden onze deelnemers?

Kaylee clientassistent

 

WL groep

 

WLGROEP

 
Inschrijven voor: Coachend communiceren Inschrijven