Medewerkers die de digitale werkzaamheden en programma’s snel onder de knie hebben en hier vlot en vaardig mee werken, worden in deze training opgeleid tot digicoach.
Training digitale coach
Tijdens het werk krijgen mensen veel te maken met digitale toepassingen. Hoewel er ontzettend veel beschikbaar is, worden de mogelijkheden niet altijd optimaal benut. Eén van de oorzaken hiervan is dat niet elke medewerker even digitaal vaardig is. Na deze training kun je als digicoach aan de slag. Je weet hoe je kunt omgaan met weerstand, hebt coachingsvaardigheden opgedaan en hebt een basis op het gebied van leerrendement en werkvormen. Zo kun je collega’s ondersteunen bij de digitale vaardigheden die van belang zijn voor hun werk.
Inzicht en resultaten training
Deze training heeft drie aandachtsgebieden:
- Digistarter- Heeft hiaten op het gebied van digitale werkzaamheden
- Omgeving van de digistarter - Welke vaardigheden zijn belangrijk?
- Digicoach - Hoe kun je de starter op een resultaatgerichte manier ondersteunen?
Als digicoach krijg je in deze training inzicht in je eigen gedrag en het effect van jouw gedrag op de ander. Daardoor kun je de digistarter op een resultaatgerichte en motiverende manier ondersteunen. De hiaten van de digistarter kunnen op allerlei vlakken liggen. Denk aan veilig mailen of het rooster invullen.
Maatwerk coaching digivaardige medewerkers
Het niveau van de digitale vaardigheden van de digistarter zal leidend zijn voor jouw ondersteuning hierin. In deze training leer je meer over de aanleiding en de voordelen van het verbeteren van de digitale vaardigheden van medewerkers. We reiken je verschillende werkvormen en modellen aan waarmee jij als digicoach een digistarter optimaal kunt ondersteunen. Er is veel aandacht voor jouw kwaliteiten en groeimogelijkheden op het gebied van het begeleiden van de digistarter.