Een dag in het leven van...
Hoe ziet een werkdag van een Accountmanager leren en ontwikkelen eruit? Ga een dag op pad met Melanie!
08.00 uur
Mail screenen op prioriteit en planning van werkdag doornemen. De mails die in 2 minuten beantwoord kunnen worden doe ik direct. Belangrijke mails waar ik acties voor moet (uit)zetten plan ik als taak weg om later vandaag op te pakken. Ik neem mijn planning door en zet wekkers op mijn mobiel zodat ik op tijd vertrek.
08.15 uur
Gisteren had ik een fysieke afspraak met een gedragsdeskundige-trainer bij een klant over een aanvraag voor een training over sociaal emotioneel ontwikkeling. Hier zelf ook inhoudelijk van geleerd. De trainer vertelde wat er besproken wordt in de training en hoe het op de werkvloer uitziet. Van deze afspraak schrijf ik een gespreksverslag en ik werk een offerte uit die ik meteen verstuur.
09.30 uur
We hebben een aanvraag gekregen voor een training Psychiatrische ziektebeelden. De klant eerder deze maand al bezocht en besproken wat de wensen en behoeften zijn voor volgend jaar. Psychiatrische ziektebeelden is één van de wensen voor trainingen. Mijn klant ging het bespreken met het bestuur, fijn dat er op doorgepakt wordt. Ik bel de klant voor aanvullende informatie (zoals praktijksituaties waaruit blijkt dat ze deze training nodig hebben, leerdoelen en achtergrond deelnemers) om de offerte te kunnen opstellen, uitwerken en versturen.
10.30 uur
Teamsafspraak voorbereiden met een klant over het afstemmen van verdiepingstrainingen over de onderwerpen autisme en dementie. Hier heeft ZWOpleidingen eerder de basistrainingen digitaal mogen verzorgen. Nu wil de klant naast een webinar ook fysieke bijeenkomsten om de opgedane kennis en praktische handvatten te eren toepassen. We bespreken wat de leerdoelen zijn, welke praktijksituaties relevant zijn en hoe we het leertraject kunnen vormgeven. Van te voren heb ik met collega trainers en gedragsdeskundige afgestemd wat mogelijk is qua leervorm en welke onderwerpen bij een verdiepende training aanbod komen. Daarnaast bespreken we ook hoeveel deelnemers ze verwachten, wanneer het plaats moet vinden etcetera.
11.00 uur
Tijd voor de teamsafspraak. Goed gesprek, fijn om samen met een inhoudsdeskundige én iemand die de organisatorische zaken regelt te spreken. Zo kunnen we alles helder maken en direct doorpakken.
12.00 uur
Afspraak voorbereiden bij een klant om alles wat te maken heeft met scholing te laten ontzorgen door ZWOpleidingen. Er is een wens om aan te sluiten bij het LMS voor de e-learnings en het bijhouden van scholingsactiviteiten. Ook denken ze eraan om diverse scholingen te laten verzorgen bij hen op locatie.
12.15 uur
In de auto naar deze klant. Lunch en laptop mee.
12.45 uur
Aangekomen bij de klant. Het komt met bakken uit de lucht, dus een lunchhap in de auto. Normaal gesproken loop ik een rondje, benen strekken en naar buiten gaan doet wonderen voor inspiratie en reflectie op mijn werk. De klant zit op een prachtige plek met een mooi wijds uitzicht. Dit is een van de leuke dingen van mijn werk: je komt op de mooiste locaties!
14.45 uur
Het was een lange maar leuke afspraak bij de klant. Veel besproken en vooral veel bewondering hoe de klant omgaat met de werkdruk en het personeelstekort. Fijn dat ZWOpleidingen het stukje scholing kan ontzorgen zodat zij kunnen focussen op de zorg voor de bewoners. In de auto de gemiste oproepen beantwoorden van een collega van de administratie en een klant, ook snel korte mail check op prio’s.
15.30 uur
Terugrijden naar mijn thuiswerkplek. Tussen de buien door is het droog dus ik pak mijn kans. Even 10 minuten de benen strekken.
15.45 uur
Bellen met collega trainer over een training bij een klant. Er zijn bij een klant diverse trainingen Omgaan met agressie gepland. Omdat het meerdere trainingen en locaties zijn stemmen we dit samen af. Een paar groepen krijgen de 2-dagdelen training en sommige locaties krijgen de interne leerlijn van de klant zelf waarbij een trainer van ZWOpleidingen een deel verzorgt, namelijk de fysieke vaardigheden.
16.15 uur
Planning van de taken en acties die uit de afspraken en gesprekken bij de drie klanten zijn gekomen. Als ik informatie nodig heb van collega’s, zet ik die gelijk uit.
16.45 uur
Het minst leuke deel van mijn werk: de mailbox. Gelukkig worden veel dingen opgepakt doordat collega’s van de administratie mij daarin ondersteunen. Mails die ik vanmorgen als taak heb weggezet doe ik nu. Vaak bel ik de mailer, is sneller.
17.30 uur
Ik sluit mijn werkdag af!