Practice what you preach?
Leren onze collega’s zelf eigenlijk graag? We bieden opleidingen, coaching, trainingen en cursussen aan. Maar wat doen we zelf?
We maakten een rondgang langs onze trainers, coaches, opleidingsfunctionarissen, opleidingsadviseurs en accountmanagers. Hoe zorgen zij ervoor dat ze zich verder ontwikkelen?
Coachend communiceren
‘Om te leren hoe ik zelf communiceer en me hierin te verbeteren. Beter luisteren is een leerdoel, daar heb ik privé ook heel veel aan. De training bestaat uit 6 cursusdagen. Als afsluiting presenteer je een eindopdracht. Heel bijzonder om een training te krijgen van mijn eigen collega!’ Aldus één van onze opleidingsfunctionarissen. Eén van onze trainers volgt dezelfde (interne) communicatietraining.
Opleidingskunde
‘Ik ben opleidingsadviseur maar ook coördinator van trainers en docenten. Daarom vind ik het belangrijk dat het niveau van mijn eigen didactische vaardigheden, overwegingen en middelen van de juiste kwaliteit is. Dat zorgt ervoor dat de algehele kwaliteit van het lesprogramma omhoog gaat.’ Eén van onze opleidingsadviseurs start binnenkort met deze opleiding.
Systeemdenken
‘Hier ben ik mee begonnen in september 2021 en ik hoop deze opleiding af te ronden in mei 2022. Het doel is leren systemisch kijken, communiceren en interveniëren. We werken veel met eigen casuïstiek en leren zo van én met elkaar. Wat ik vooral leer is de juiste taal gebruiken.’ Deze opleiding wordt gevolgd door één van onze coaches.
Adviesvaardigheden
Het is voor mij belangrijk om op de hoogte blijven van de actualiteiten en veranderingen in de sectoren zorg én onderwijs. Ook vind ik het belangrijk om op mijn persoonlijke vaardigheden als adviseur te blijven reflecteren.
Onderwerpen die mij tijdens deze training veel hebben gebracht zijn het effectief communiceren als adviseur en omgaan met weerstand en lastige situaties.’ Eén van onze opleidingsadviseurs heeft gekozen voor deze opleiding.
Opleidingskunde
‘Ik wil een accountmanager zijn met inhoud. Ik doe veel kennis op over leren en ontwikkelen. Zo kan ik zowel intern als voor klanten inhoudelijk goed meedenken.’ Eén van onze accountmanagers rondt deze opleiding volgende maand af.